Hellrediket.se

För oss som kör i diket - frivilligt
Aktuellt datum och tid: 17 apr 2021, 02:46

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mälaren Runt
InläggPostat: 18 aug 2013, 04:00 
Barbietroll

Gårdagens körning bestod av mycket asfalt. När jag drog ner till Stockholm och Pampas så regnade det i Sala, men enligt YR.no skulle vädret bli hyfsat under dagen. När jag kom ner till startplatsen så var det inte speciellt många hojar där och ännu mindre grushojar. Till slut dök det upp ett par. Det var Micke 71 med kompis efter ytterligare en stund så kom praktikanten, så nu var vi 4. När starten gick så anslöt tre till. Micke71 ledde oss ner till Nykvarn. Det blev bra vägar. När vi kom till Nykvarn så skulle jag ta över, men så blev det inte. En av de tre tog täten för att leda oss ner mot Strängnäs. Till en början så blev det riktigt skoj vägar. Han körde helt på känn och vägminne. Tyvärr så brast det och det skulle vändas. Då bröt jag och praktikanten oss ur och gick in på hellrediketrutten. Den följde vi till Gröndal. Vi stannade till till där en stund och vi träffade en del känt folk. Sen fortsatte vi mot Västerås och även dit så körde vi rutten. I Västerås så avbröt jag rutten för att gå mot Sala. Praktikanten hängde på. Jag valde lite varierade kända vägar. Mellan Sevalla och Tärna kyrka valde vi egna vägar. Jag gick mot Ransta via Hovberga och Praktikanten drog åt andra hållet. Väl hemma igen så hade Albert rullat drygt 36 mil.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme