Hellrediket.se

För oss som kör i diket - frivilligt
Aktuellt datum och tid: 17 apr 2021, 03:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: En ledig fredag
InläggPostat: 08 jun 2013, 09:44 
Barbietroll

I går var det ju en klämdag för många arbetande och vad var lämpligare i det fina vädret än att rasta Albert. Sagt och så äntrades han för att köras runt lite, men vart skulle kosan styras förutom in till Sala för att fylla tanken.
Drog i väg mot Klippskogen och därifrån går det att välja flera olika vägar. Mitt val föll på Jugansbo för vidare körning mot Tärnsjö. På Ljusbäcksvägen råkade jag ut för det som jag och säkerligen fler fasar för. Jag fick möte på fel sida. Klart läskigt men nu gick det bra för alla inblandade parter. Det som var lite konstigt var det att jag körde på rätt sida och jag hade ytterkurva och där kom en bil på samma sida. :?
Efter den incidenten så fortsatte min tur mot Gysinge på lite gamla grussafarivägar. I Sevedskvarn var broarna avstängda och jag var så ordentlig att jag respekterade avstängningen. Väl i Gysinge körde jag in på Doktorsvägen och tog banvallen mot Valbo. Den är betydligt trevligare än 56:an.
Bilaga:
Filkommentar: Ett måstestopp efter banvallen.
image.jpg
image.jpg [ 1004.79 KiB | Visad 5989 gånger ]

Väl i Valbo så körde jag förbi Mackmyra. Det var fint och rofyllt där. När jag ändå var så nära så var jag ju bara tvungen att åka ut till platsen för gryningskörningen.
Bilaga:
Filkommentar: Utvalnäs
image.jpg
image.jpg [ 475.11 KiB | Visad 5989 gånger ]

Bilaga:
image.jpg
image.jpg [ 460.08 KiB | Visad 5989 gånger ]

Därefter fortsatte färden hemåt via Skutskär, Mehedeby och Söderfors. Det blev inte så mycket roliga grusvägar innan Tärnsjö, däremot så körde jag en skoj mindre asfaltsväg från Mehedeby till Söderfors.
När jag närmade mig Tärnsjö blev det lite banvall igen både norr- och söderom. Det blev även en del stigar.
Bilaga:
Filkommentar: Stig
image.jpg
image.jpg [ 1.41 MiB | Visad 5989 gånger ]

Bilaga:
Filkommentar: Och lite banvall.
image.jpg
image.jpg [ 773.12 KiB | Visad 5989 gånger ]

Väl hemma igen så hade Albert rullat 299 kilometer och någon långfärdshoj är han INTE!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme